ସଠିକ ସମୟରେ ଖାଦ୍ୟ ପହଞ୍ଚାଉଥିବା ଡେଲିଭରୀ ବୟଙ୍କୁ CPR ଟ୍ରେନିଂ

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ : ଜେଞ୍ଜୋ 5G ଆମ୍ବୁଲାନ୍ସ ସର୍ଭିସେସର ଏକ ପଦକ୍ଷେପ ଏବେ ଭାରତର ବିଭିନ୍ନ ରାଜ୍ୟ ଏବଂ ସହରରେ ଜୋମାଟୋ ଡେଲିଭରି ବୟମାନଙ୍କୁ ରାସ୍ତାରେ ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତିରେ CPR ଏବଂ ମୌଳିକ ପ୍ରାଥମିକ ଚିକିତ୍ସା ଯୋଗାଇବା ପାଇଁ ତାଲିମ ଦେଇଛି।
ଜେଞ୍ଜୋର ସହ-ପ୍ରତିଷ୍ଠାତା ଏବଂ ସିଇଓ ଶ୍ୱେତା ମଙ୍ଗଲ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଏହି ପଦକ୍ଷେପର ଲକ୍ଷ୍ୟ ଲୋକଙ୍କୁ ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତି ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ରଖିବା। ଏହି ପ୍ରୟାସରେ, ଡେଲିଭରି କର୍ମଚାରୀମାନଙ୍କୁ ଜୀବନ ରକ୍ଷାକାରୀ କୌଶଳ ବିଷୟରେ ଶିକ୍ଷା ଦିଆଯାଇଛି।
ଶ୍ୱେତା ମଙ୍ଗଲ କୁହନ୍ତି, ‘ଆମେ କେବଳ ଆମର ଆମ୍ବୁଲାନ୍ସ ଆରମ୍ଭ କରି ଭାରତକୁ ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତି ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରିବୁ ନାହିଁ, ତେଣୁ ଆରୋହୀ ଏବଂ ଡ୍ରାଇଭର ପାର୍ଟନରଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ଭଲ କିଏ? ଆମର ପୂର୍ବରୁ ୪୫୦ ଟି ଭାରତୀୟ ସହରରେ ଏକ ଆମ୍ବୁଲାନ୍ସ ନେଟୱାର୍କ ଅଛି, କିନ୍ତୁ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଦେଶର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଭାଗରେ ଆମ୍ବୁଲାନ୍ସ ପହଞ୍ଚି ନାହିଁ। ଲଣ୍ଡନ ଭଳି ଏକ ବିକଶିତ ସହରରେ ମଧ୍ୟ, ଏକ ଆମ୍ବୁଲାନ୍ସର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ସମୟ ନଅ ମିନିଟ ଏବଂ ଯେତେବେଳେ ହୃଦଘାତ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଚିକିତ୍ସା ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତି ହୁଏ, ସେହି କିଛି ମିନିଟ ଅତି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ମନେହୁଏ। ସର୍ବପ୍ରଥମେ ପ୍ରଥମ ପ୍ରତିକ୍ରିୟାକାରୀଙ୍କ ଏକ ବ୍ୟକ୍ତିର ଆବଶ୍ୟକତା ଅଛି, ଯେଉଁମାନେ ତୁରନ୍ତ କାମ କରିପାରିବେ ଏବଂ ଜୀବନ ବଞ୍ଚାଇପାରିବେ, ତା’ପରେ ଆମ୍ବୁଲାନ୍ସର ଆବଶ୍ୟକତା ଅଛି।
ଜେଞ୍ଜୋର ଚିକିତ୍ସା ସେବା ମୁଖ୍ୟ ଏବଂ ଜୋମାଟୋ ଡେଲିଭରି ରାଇଡରମାନଙ୍କୁ ତାଲିମ ଦେବା ଦାୟିତ୍ୱରେ ଥିବା ଡାକ୍ତର ନରସିଂହ ଆରୋଲକର କହିଛନ୍ତି, ଭାରତ ସାରା ୧୦ ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ଜୋମାଟୋ ରାଇଡରଙ୍କୁ ତାଲିମ ଦିଆଯାଇଛି। ଡ୍ରାଇଭର, ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ସ୍କୁଲ ଏବଂ କଲେଜ କର୍ମଚାରୀ, ରୋଗୀଙ୍କ ଯତ୍ନ ନେଉଥିବା ପରିଚାରିକା, ଟୁର୍‌ ଟ୍ରାଭେଲ ମ୍ୟାନେଜରମାନଙ୍କୁ ତାଲିମ ଦିଆଯାଇଛି। ଡେଲିଭରି ବୟ ଏବଂ ରାଇଡରମାନଙ୍କୁ ଅଧା ଶରୀର ଡମି ଏବଂ ମୌଳିକ ଚିକିତ୍ସା ପ୍ରାଥମିକ ଚିକିତ୍ସା କୌଶଳ ବ୍ୟବହାର କରି CPR ତାଲିମ ଦିଆଯାଇଛି। ଜଣେ ସାଧାରଣ ଲୋକ ଭାବରେ, ସମସ୍ତଙ୍କୁ ତାଲିମ ଦିଆଯିବା ଉଚିତ।