ମଝି ଆକାଶରେ ବିମାନ ଦିଫାଳ
ବାୟୁରେ ଦୁର୍ଘଟଣା ଅତ୍ୟନ୍ତ ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ। ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରୁ କିଛି ଦଶନ୍ଧି ଧରି ଲୋକଙ୍କ ମନରେ ରହିଯାଏ। ଜାପାନର ମାଉଣ୍ଟ ଫୁଜି ଉପରେ ସମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ଘଟିଥିଲା। ୫ ମାର୍ଚ୍ଚ, ୧୯୬୬ରେ, ବ୍ରିଟିଶ ଓଭରସିଜ ଏୟାରୱେଜ କର୍ପୋରେସନ (BOAC) ଫ୍ଲାଇଟ ୯୧୧, ଏକ ବୋଇଂ ୭୦୭ ବିମାନ, ଜାପାନର ମାଉଣ୍ଟ ଫୁଜି ଉପରେ ଏକ ଦୁଃଖଦ ଦୁର୍ଘଟଣାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇଥିଲା। ବିମାନଟି ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି 250 କିଲୋମିଟର ବେଗରେ ଉଡ଼ୁଥିଲା, ହଠାତ ପ୍ରବଳ ପବନ ଯୋଗୁଁ ଏହା ଦୁଇ ଭାଗ ହୋଇଗଲା ଏବଂ ନିଆଁ ଗୋଲାରେ ପରିଣତ ହୋଇଗଲା। ଏହି ଭୟଙ୍କର ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ଯାତ୍ରୀ ଏବଂ କ୍ରୁ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସମେତ ମୋଟ ୧୨୪ ଜଣଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଥିଲା। ଏହି BOAC ବିମାନଟି ଲଣ୍ଡନରୁ ହଂକଂ ଯାତ୍ରା କରିଥିଲା। ଏହି ବିମାନଟି ମଣ୍ଟ୍ରିଆଲ, ସାନ ଫ୍ରାନ୍ସିସ୍କୋ, ହୋନୋଲୁଲୁ ଏବଂ ଟୋକିଓରେ ଅଟକିବାର ଥିଲା। ବିମାନଟି ମାର୍ଚ୍ଚ ୪ ରାତିରେ ଟୋକିଓରେ ପହଞ୍ଚିଥିଲା, ଯେଉଁଠାରେ ପାଗ ଖରାପ ଥିଲା। କିନ୍ତୁ ପରେ ପ୍ରବଳ ପବନ ଯୋଗୁଁ ଆକାଶ ସଫା ହୋଇଯାଇଥିଲା। ଭଲ ଦୃଶ୍ୟମାନତା ହେତୁ ପାଇଲଟ ଉଡ଼ାଣ ଜାରି ରଖିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଥିଲେ। ୧୨,୩୮୮ ଫୁଟ (୩,୭୭୬ ମିଟର) ଉଚ୍ଚତା ବିଶିଷ୍ଟ ମାଉଣ୍ଟ ଫୁଜି ଏହାର ଅନିଶ୍ଚିତ ପାଗ ପାଇଁ ଜଣାଶୁଣା। ଯେତେବେଳେ ବିମାନଟି ୧୬,୦୦୦ ଫୁଟ ଉଚ୍ଚତାରେ ପହଞ୍ଚିଲା, ସେତେବେଳେ ଏହା ମାଉଣ୍ଟ ଫୁଜି ଚାରିପାଖରେ ପ୍ରବଳ ଗରମ ପବନରେ ଫସିଗଲା। ବିଶେଷଜ୍ଞଙ୍କ ମତରେ, ମାଉଣ୍ଟ ଫୁଜି ଉପରେ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିବା ବାୟୁମଣ୍ଡଳୀୟ ଚାପ ଯୋଗୁଁ, ହଠାତ ବହୁତ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ପବନ ବହିଲା, ଯାହା ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାର ମୁଖ୍ୟ କାରଣ ପାଲଟିଲା।
ବିମାନଟି ନିଆଁ ଗୋଲାରେ ପରିଣତ ହେଲା
ପ୍ରବଳ ପବନର ଚାପ ସହ୍ୟ କରି ନ ପାରି, ବିମାନଟି ଆକାଶରେ ଦୁଇଟି ଖଣ୍ଡ ହୋଇଗଲା ଏବଂ ଏକ ପ୍ରଚଣ୍ଡ ବିସ୍ଫୋରଣ ସହିତ ନିଆଁ ଗୋଲାରେ ପରିଣତ ହୋଇଗଲା। ବିମାନର ଭଗ୍ନାବଶେଷ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ତଳକୁ ଖସିପଡ଼ିଲା, ଫଳରେ ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ହିଁ ସମସ୍ତ ୧୨୪ ଜଣଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଗଲା। ଦୁର୍ଘଟଣାର ତଦନ୍ତରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ମାଉଣ୍ଟ ଫୁଜି ଚାରିପାଖରେ ପ୍ରବଳ ପବନ ବିମାନର ଗଠନ ଉପରେ ଅତ୍ୟଧିକ ଚାପ ପକାଇଥିଲା, ଯାହା ଫଳରେ ଏହା ଭାଙ୍ଗି ଯାଇଥିଲା। ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାଟି ଗୋଟିଏ ମାସରେ ଜାପାନରେ ତୃତୀୟ ବଡ଼ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ଥିଲା, ଯାହା ବିଶ୍ୱ ବିମାନ ଶିଳ୍ପକୁ ଦୋହଲାଇ ଦେଇଥିଲା ଏବଂ ବିମାନ ଗଠନର ଶକ୍ତି ବିଷୟରେ ନୂତନ ଭାବରେ ପୁନର୍ବିଚାର କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ କରିଥିଲା।