ଇଣ୍ଡିଆନ ଅଏଲକୁ ଗ୍ରୀନ୍‌ ସିଗ୍‌ନାଲ : ଖାଇବା ତେଲରେ ଉଡ଼ିବ ବିମାନ

ଇଣ୍ଡିଆନ ଅଏଲକୁ ଗ୍ରୀନ୍‌ ସିଗ୍‌ନାଲ : ଖାଇବା ତେଲରେ ଉଡ଼ିବ ବିମାନ

ସାଧାରଣତଃ ଲୋକମାନେ ନଷ୍ଟ କିମ୍ବା ବ୍ୟବହୃତ ରୋଷେଇ ତେଲକୁ ଫିଙ୍ଗି ଦିଅନ୍ତି। କିନ୍ତୁ ଏବେ ଏହି ତେଲକୁ ବିମାନ ଉଡ଼ାଣ ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରାଯିବ। ଦେଶର ସର୍ବବୃହତ ରିଫାଇନିଂ ଏବଂ ଇନ୍ଧନ ମାର୍କେଟିଂ କମ୍ପାନୀ ଇଣ୍ଡିଆନ ଅଏଲ କର୍ପୋରେସନ  ଏଥିପାଇଁ ଅନୁମତି ପାଇଛି। ହରିଆଣାର ପାନିପତରେ ଅବସ୍ଥିତ ରିଫାଇନାରୀକୁ ସଷ୍ଟେନେବଲ ଏଭିଏସନ ଫୁଏଲ  ତିଆରି କରିବା ପାଇଁ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ମିଳିଛି। IOC ଏପରି ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପାଇଥିବା ଭାରତର ପ୍ରଥମ କମ୍ପାନୀ ହୋଇଛି। ISCC CORSIA ଦ୍ୱାରା ଏହି ମାନ୍ୟତା ଦିଆଯାଇଛି। IOC ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ଅରବିନ୍ଦର ସିଂହ ସାହାଣୀ କହିଛନ୍ତି, କମ୍ପାନୀ ଆଶା କରୁଛି ଯେ ଏହି ବର୍ଷ ଡିସେମ୍ବର ସୁଦ୍ଧା, ପାନିପତ ରିଫାଇନାରୀ ବ୍ୟବହୃତ ରୋଷେଇ ତେଲରୁ ବିମାନ ଇନ୍ଧନ ତିଆରି କରିବା ଆରମ୍ଭ କରିବ।

ଇଣ୍ଡିଆନ ଅଏଲ ଆକଳନ କରିଛି ଯେ ବର୍ଷ ଶେଷ ସୁଦ୍ଧା ବ୍ୟବହୃତ ତେଲରୁ ପ୍ରତିବର୍ଷ ୩୫,୦୦୦ ଟନ ବିମାନ ଇନ୍ଧନ ତିଆରି କରିବାର କ୍ଷମତା ବିକଶିତ ହେବ। ଏଥିପାଇଁ ବଡ଼ ହୋଟେଲ, ରେଷ୍ଟୁରାଣ୍ଟ ଏବଂ ହଳଦିରାମ ଭଳି ପ୍ରମୁଖ ଖାଦ୍ୟ ଶୃଙ୍ଖଳାରୁ ଅପଚୟ ତେଲ ସଂଗ୍ରହ କରାଯିବ। ଏହା ସେହି ତେଲ ଯାହାକୁ ଥରେ ଭାଜିବା କିମ୍ବା ରାନ୍ଧିବା ପରେ ପୁନଃବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ ନାହିଁ। IOC ଅଧ୍ୟକ୍ଷ କହିଛନ୍ତି, ଦେଶରେ ବ୍ୟବହୃତ ତେଲ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ପରିମାଣରେ ଉପଲବ୍ଧ। ଛୋଟ ସହର ଏବଂ ସହରରୁ ଏହାକୁ ସଂଗ୍ରହ କରିବା ହେଉଛି ପ୍ରକୃତ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ। ଏଥିପାଇଁ ଏକ ସୱତନ୍ତ୍ର ବ୍ୟବସ୍ଥା ବିକଶିତ କରାଯାଉଛି।
ସ୍ଥାୟୀ ବିମାନ ଇନ୍ଧନ ଏକ ବିକଳ୍ପ ଜୈବ ଇନ୍ଧନ ଯାହା ପାରମ୍ପରିକ ଜେଟ ଇନ୍ଧନ ତୁଳନାରେ ବହୁତ କମ କାର୍ବନ ନିର୍ଗତ କରେ। ଏହା ପେଟ୍ରୋଲିୟମ ଉତ୍ସ ବଦଳରେ ବ୍ୟବହୃତ ରନ୍ଧନ ତେଲ, କୃଷି ଅବଶିଷ୍ଟାଂଶ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଜୈବ-ଅବର୍ଜନାରୁ ଉତ୍ପାଦିତ ହୁଏ। ଏହାକୁ ଗ୍ରହଣ କରିବା ଦ୍ୱାରା ବିମାନ ଶିଳ୍ପର କାର୍ବନ ପାଦଚିହ୍ନ ହ୍ରାସ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ ହେବ।

ପାରମ୍ପରିକ ବିମାନ ଟର୍ବାଇନ ଇନ୍ଧନରେ ପଚାଶ ପ୍ରତିଶତ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସ୍ଥାୟୀ ଇନ୍ଧନ ମିଶ୍ରଣ କରାଯାଇପାରିବ। ୨୦୨୭ ମସିହା ସୁଦ୍ଧା, ଭାରତ ସରକାର ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନରେ ବିକ୍ରି ହେଉଥିବା ବିମାନର ଇନ୍ଧନରେ ୧ ପ୍ରତିଶତ ସ୍ଥାୟୀ ଇନ୍ଧନ ମିଶ୍ରଣ କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ କରିଛନ୍ତି, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ବିମାନ ଚଳାଚଳ କ୍ଷେତ୍ରକୁ ଅଧିକ ସ୍ଥାୟୀ ଏବଂ ସବୁଜ କରାଯାଇପାରିବ। ୟୁରୋପ ପୂର୍ବରୁ ସ୍ଥାୟୀ ବାୟୁ ଇନ୍ଧନକୁ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ କରିସାରିଛି। ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିରେ, ୟୁରୋପୀୟ ବିମାନ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ଭାରତକୁ ଉଡ଼ାଣ କରିବା ସମୟରେ ଇଣ୍ଡିଆନ ଅଏଲର ସ୍ଥାୟୀ ଇନ୍ଧନର ପ୍ରଥମ ସମ୍ଭାବ୍ୟ କ୍ରେତା ହୋଇପାରିବେ।