କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ବଡ଼ ପଦକ୍ଷେପ : ପ୍ରିଣ୍ଟ ମିଡ଼ିଆ ବିଜ୍ଞାପନ ମୂଲ୍ୟ ୨୭ % ବୃଦ୍ଧି ପ୍ରସ୍ତାବ
ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ : ପାରମ୍ପରିକ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା ପାଇଁ ପ୍ରୟାସର ଅଂଶ ସ୍ୱରୂପ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ପ୍ରିଣ୍ଟ ଗଣମାଧ୍ୟମ ପାଇଁ ବିଜ୍ଞାପନ ହାରରେ ୨୭ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପ୍ରସ୍ତାବ ଦେଇଛନ୍ତି । ସରକାରୀ ସୂତ୍ର ଅନୁଯାୟୀ ସମସ୍ତ ପ୍ରସ୍ତୁତି ସରିଛି ଓ ବିହାର ବିଧାନସଭା ନିର୍ବାଚନ ଫଳାଫଳ ପରେ ଆସନ୍ତା ମାସରେ ଏକ ସରକାରୀ ଘୋଷଣା ହେବାର ସମ୍ଭାବନା ଅଛି । ଟେଲିଭିଜନ ଚ୍ୟାନେଲ ପାଇଁ ବିଜ୍ଞାପନ ପ୍ୟାକେଜଗୁଡ଼ିକୁ ମଧ୍ୟ ସଂଶୋଧନ କରାଯାଇଛି । ଆମେ ବିଜ୍ଞାପନ ହାର ୨୭ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଛୁ; ଏହା ସମସ୍ତ ପ୍ରିଣ୍ଟ ଗଣମାଧ୍ୟମର ଏକ ଯୁକ୍ତିଯୁକ୍ତ ଦାବି ଥିଲା । ବିହାର ନିର୍ବାଚନ ପରେ ଶୀଘ୍ର ଏକ ବିଜ୍ଞପ୍ତି ଜାରି କରାଯିବ । ଏହା ପାରମ୍ପରିକ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ମଜଭୁତ କରିବା ପାଇଁ ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରୟାସର ଏକ ଅଂଶ ବୋଲି ବିଶେଷ ସୂତ୍ରରୁ କୁହାଯାଇଛି । ବିଜ୍ଞାପନ ହାର ଶେଷ ଥର ପାଇଁ ୨୦୧୯ରେ ସଂଶୋଧିତ ହୋଇଥିଲା, ସେତେବେଳେ ସୂଚନା ଓ ପ୍ରସାରଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (ଏମଆଇଆଣ୍ଡବି) ସେଗୁଡ଼ିକୁ ୨୫ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି କରିଥିଲା । ଏହା ପୂର୍ବରୁ ୨୦୧୩ରେ ୧୯ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ସହିତ ମୂଲ୍ୟ ସଂଶୋଧିତ ହୋଇଥିଲା । ଏହି ସମୟରେ ସୂଚନା ଓ ପ୍ରସାରଣ ମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ଶନିବାର କହିଛନ୍ତି ଯେ ଗଣମାଧ୍ୟମ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଚାଲିଥିବା ପରିବର୍ତ୍ତନ ମଧ୍ୟରେ ସରକାର ପାରମ୍ପରିକ ଗଣମାଧ୍ୟମ, ବିଶେଷକରି ରେଡିଓକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା ପାଇଁ ଖୁବ୍ ଶୀଘ୍ର ନିୟାମକ ସଂସ୍କାର ଆଣିବେ । ଆମେ ଅନେକ ସ୍ତରରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛୁ । ପାରମ୍ପରିକରୁ ନୂତନ ପ୍ରକାରର ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ସତର୍କତାର ସହ ପରିଚାଳନା କରିବାକୁ ପଡିବ । ଏହା ଲୋକଙ୍କ ଜୀବିକା ଓ ପାରମ୍ପରିକ ଖବର ସଂସ୍ଥା ଟିଭି, ରେଡିଓ କିମ୍ବା ମୁଦ୍ରିତ ଆୟକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରେ । ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ରେଡିଓ ଶିଳ୍ପରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନିୟାମକ ବୋଝ ରହିଛି । ଆଜି ଏହା ପ୍ରାୟ ଏକ ନଗଣ୍ୟ ସ୍ତରକୁ ସଙ୍କୁଚିତ ହୋଇଛି । ସରକାର ଯେଉଁଠାରେ ବି ନିୟାମକ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଅଛି ସେଗୁଡ଼ିକୁ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ କାମ କରୁଛି ବୋଲି ଅଶ୍ୱିନୀ କହିଛନ୍ତି । ସେ ଆହୁରି କହିଛନ୍ତି ଯେ ସରକାରୀ ବିଜ୍ଞାପନରୁ ନ୍ୟାୟସଙ୍ଗତ ରାଜସ୍ୱ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଟେଲିଭିଜନ ରେଟିଂ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବାର ଉପାୟ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରୁଛି । ବର୍ତ୍ତମାନର ରେଟିଂ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଯୋଗୁଁ ଟିଭି ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲଗୁଡ଼ିକରେ ଏକ ବଡ଼ ବିକୃତି ଦେଖାଦେଇଛି । ଆମେ ଏକ ସମାନ ଖେଳ କ୍ଷେତ୍ର ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ ଉନ୍ନତିର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରୁଛୁ । ଟେଲିଭିଜନ ରେଟିଂ ପଏଣ୍ଟ (ଟିଆରପି) ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଉଛି । ପରାମର୍ଶର ପ୍ରଥମ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି, ମତାମତ ମିଳିଛି, ଏବଂ ଦ୍ୱିତୀୟ ପରାମର୍ଶ ପତ୍ର ଶୀଘ୍ର ପ୍ରକାଶିତ ହେବ । ଗଣମାଧ୍ୟମ ପ୍ରସାରଣ ଓ ନିୟାମକ କାର୍ଯ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ ସମନ୍ୱୟ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ପାଇଁ ସରକାର ରେଜିଷ୍ଟ୍ରାର ଅଫ୍ ନ୍ୟୁଜପେପର୍ସ ଫର୍ ଇଣ୍ଡିଆ (ଆରଏନଆଇ), ସେଣ୍ଟ୍ରାଲ୍ ବ୍ୟୁରୋ ଅଫ୍ କମ୍ୟୁନିକେସନ୍ (ସିବିସି) ଏବଂ ପ୍ରେସ୍ ଇନଫର୍ମେସନ୍ ବ୍ୟୁରୋ (ପିଆଇବି) ର ସମନ୍ୱୟ ଉପରେ ମଧ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛନ୍ତି ବୋଲି ଅଶ୍ୱିନୀ କହିଛନ୍ତି ।