ପୂର୍ବତଟ ରେଳପଥ ମାଲ ପରିବହନକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ କ୍ଷମତା ବୃଦ୍ଧି କରିଛି

ପୂର୍ବତଟ ରେଳପଥ ମାଲ ପରିବହନକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ କ୍ଷମତା ବୃଦ୍ଧି କରିଛି

ଭୁବନେଶ୍ୱର : ପୂର୍ବତଟ ରେଳପଥ ଏହାର ନେଟୱାର୍କର ପ୍ରମୁଖ ଅଂଶଗୁଡ଼ିକରେ ୨/୨୫ କେଭି ଓଭରହେଡ୍‌ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ  ସିଷ୍ଟମ ପ୍ରଚଳନ ସହିତ ଏହାର ଉନ୍ନତ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ଭିତ୍ତିଭୂମିର ବିସ୍ତାର ଆରମ୍ଭ କରିଛି । ଏହି ରଣନୈତିକ ଅପଗ୍ରେଡ୍‌ ଭୋଲ୍‌ଟେଜ୍‌ ନିୟନ୍ତ୍ରଣକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା, ସେମି-ହାଇ-ସ୍ପିଡ୍‌ ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ସୁଗମ କାର୍ଯ୍ୟ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା, ଅତ୍ୟଧିକ ଲୋଡ୍‌ ହୋଇଥିବା ମାଲ ପରିବହନ ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକର ଗତିକୁ ସହଜ କରିବା ଏବଂ ସିଷ୍ଟମରେ ସ୍ଥିର ଭୋଲ୍‌ଟେଜ୍‌ ସ୍ତର ବଜାୟ ରଖିବା ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଛି ।

   ୩,୦୦୦ ନିୟୁତ ଟନ୍‌ ମାଲ ପରିବହନ କ୍ଷମତା ହାସଲ କରିବା ଏବଂ ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଭଳି ହାଇ-ସ୍ପିଡ୍‌ ଟ୍ରେନ ପ୍ରଚଳନକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ କରିବା ପାଇଁ ରେଳ ବୋର୍ଡର ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ସହିତ ବିଦ୍ୟମାନ ୧/୨୫ କେଭି ଓଏଚଇ ସିଷ୍ଟମକୁ ଅଧିକ ଦକ୍ଷ ୨/୨୫ କେଭି ସିଷ୍ଟମରେ ଅପଗ୍ରେଡ୍‌ କରାଯାଉଛି । ଏହି ଉନ୍ନତ ସିଷ୍ଟମ ଅଧୀନରେ ଲାଇନ ସହିତ ୫୦ କେଭିରେ ବିଦ୍ୟୁତ୍‌ ପରିବହନ କରାଯାଏ ଏବଂ ଟ୍ରେନ୍‌କୁ ଯୋଗାଣ ପାଇଁ ଏହାକୁ ୨୫ କିଲୋଭୋଲ୍ଟ (କେଭି) କୁ ହ୍ରାସ କରାଯାଏ । ଏହି ସିଷ୍ଟମଟି ୫୦ କେଭି ଟ୍ରାନ୍ସଫର୍ମର ଓ ମଧ୍ୟବର୍ତ୍ତୀ ଅଟୋଟ୍ରାନ୍ସଫର୍ମର ସହିତ ସଜ୍ଜିତ ଟ୍ରାକ୍ସନ୍‌ ସବ-ଷ୍ଟେସନ୍‌ (ଟିଏସଏସ) ମାଧ୍ୟମରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ, ଯାହା ସନ୍ତୁଳିତ ଭୋଲଟେଜ୍‌ ଏବଂ ଦକ୍ଷ ଶକ୍ତି ବଣ୍ଟନ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରେ । ଏହା ଫଳରେ ଉଚ୍ଚତର ଭୋଲଟେଜ୍‌ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ଏବଂ ଅଧିକ ଟ୍ରାକ୍ସନ୍‌ ଲୋଡ୍‌ ପରିଚାଳନା କରିବା ପାଇଁ କ୍ଷମତା ବୃଦ୍ଧି ହୁଏ । ଯାହା ଦୀର୍ଘ ଦୂରତାରେ ଉଚ୍ଚ-ଗତି ବିଶିଷ୍ଟ ଯାତ୍ରୀ ଏବଂ ଭାରୀ ମାଲବାହୀ ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକର ନିର୍ବିଘ୍ନ ଗତିକୁ ସକ୍ଷମ କରିଥାଏ । ପୂର୍ବ ତଟ ରେଳପଥ ପୂର୍ବରୁ ଭଦ୍ରକ-ଖୋର୍ଦ୍ଧା ରୋଡ୍‌, ପଲାସା-ବିଜୟନଗରମ, କଟକ-ପାରାଦୀପ, କଟକ-ତାଳଚେର-ଅନୁଗୁଳ  ଏବଂ ବିଜୟନଗରମ୍‌-ରାୟଗଡା ସମେତ ଅନେକ ସେକ୍ସନରେ ୧/୨୫ କେଭିରୁ ୨/୨୫ କେଭି ଓଏଚଇକୁ ଉନ୍ନତିକରଣ ଆରମ୍ଭ କରିସାରିଛି । ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକ ୨୦୨୭-୨୮ ସୁଦ୍ଧା ପର୍ଯ୍ୟାୟକ୍ରମେ ସମାପ୍ତ କରିବାକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖାଯାଇଛି । ଏହି ପଦକ୍ଷେପକୁ ଜାରି ରଖି ପୂର୍ବ ତଟ ରେଳପଥ ଏହି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ରୁଟରେ ଟ୍ରାକ୍ସନ୍‌ କ୍ଷମତା ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା ପାଇଁ ୪୬୮.୩୮ କୋଟି ମୂଲ୍ୟରେ ଖୋର୍ଦ୍ଧା ରୋଡ୍‌ ଡିଭିଜନ ଅଧୀନରେ ଖୋର୍ଦ୍ଧା ରୋଡ୍‌-ପଲାସା ଡବଲ୍‌ ଲାଇନ୍‌ ସେକ୍ସନ୍‌ (୨୨୨ ରୁଟ୍‌ କିଲୋମିଟରକୁ ଆବୃତ କରି) ର ଉନ୍ନତିକରଣ କରିବ ।